SCENARIUSZ
Ślubowanie klas pierwszych
Oto mędrzec Karlinus Poprowadzi was przez meandry
kociego żywota. Któż to jest kot? Kot to tajemnicza postać. Bywają różne – perskie,
angorskie, syjamskie, domowe, dzikie, drapieżne, dachowce, bywają nawet kocięta
... gimnazjalne, kiciusie, koteczki, najmilsze stworzonka pod słońcem, jak sami
widzicie, kocia rodzina jest liczna.
Przynajmniej sześć klas, a więc kocięta:
·
Niebieskie
(klasa a) ........... proszę o okrzyk
·
Fioletowe
(klasa b) ............. proszę o okrzyk
·
Czerwone
(klasa c) ............. proszę o okrzyk
·
Żółte
(klasa d) ............. proszę o okrzyk
·
Zielone
(klasa e) .............proszę o okrzyk
·
Białe
(klasa f) ............. proszę o okrzyk
Dzisiaj kocia rodzino najważniejszy dzień w życiu gimnazjalisty klasy pierwszej. Nie będziemy z wami igrać jak kot z myszką, ale ... byście nie żyli ze społecznością gimnazjum, jak pies z kotem, złożyliście już uroczystą przysięgę gimnazjalną i musicie teraz udowodnić, że jesteście pełnoprawnymi uczniami naszej szkoły. Popisać się sprawnością, wiedzą i poczuciem humoru. My nie kupujemy kota w worku!
Życie kota jest niełatwe. Pełne niebezpieczeństw, pułapek i niepewności, jednak kot zawsze spada na cztery łapy. Życzymy powodzenia!
DUCH
A teraz poprosimy szanowną komisję o zajęcie miejsc godnych urzędu.
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Klasowe kocięta wyznaczone do obrzędu zwanego POSKRAMIANIEM KOTA na scenę!
Wszystkim klasom przypominamy o dopingu, który jest punktowany! Szanowna komisjo proszę o tym pamiętać!
Zapraszamy koty niebieskie, fioletowe, czerwone, żółte, zielone i białe do pierwszej konkurencji KOCIA RODZINA - PREZETACAJA KLASY I WYCHOWAWCY
Prosimy komisję o podanie wyników, a asystentki o ich zapisanie na tablicy.
Zapraszamy wszystkich do kolejnej konkurencji KOCIE UBRANKO – oceniamy ubranka poszczególnych klas, pamiętając o kolorach, oceniamy pomysłowość i efekt. Prosimy komisję o punkty, a asystentki o zapisanie na tablicy.
KARLINUS
Kot ma siedem wcieleń. Oto kolejne może już setne?! Zapraszamy WYCHOWAWCÓW klas do rywalizacji w niezwykłej dyscyplinie KOCIA FRYZURA. Prosimy o zajęcie miejsc przy stolikach. Czas
Kiedy męczą się wasi wychowawcy i zdradzają swe ukryte talenty, wy weźmiecie udział w konkurencji KOTY NA PŁOTY. Oto płot, na który musicie się wdrapać. Trudność polega na tym, że w ciągu 30 s jak najwięcej kociąt musi znaleźć się na płocie, czyli skrzyni. Następnie utrzymać się na nim w ciągu 5 s. Wygrywa drużyna, która osiągnie najlepszy wynik. Zapraszamy kolejno:
· Klasa I a
· Klasa I b................
Komisja punktuje, asystentki zapisują punkty na tablicy.
(po zakończonej konkurencji KOTY NA PŁOTY)
Oceniamy KOCIE FRYZURY. Prosimy wychowawców o zaprezentowanie najnowszych trendów kociej mody i podanie nazwy wyczarowanej przez siebie fryzury.
KARLINUS
Zapraszamy wszystkie koty szare, bure i pstrokate, wszystkie koty za pan brat, cały po prostu koci świat, do zadań wiedzowych, chyba, że wasza wiedza wynosi tyle, co kot napłakał. Na pewno nie wykręcicie się, jak kot ogonem. Prosimy drużyny składające się z trzech zawodników do przygotowanych stanowisk, a klasy o doping.
Oto arcytrudne pytania ze znajomości naszego gimnazjum:
( klasy po kolei losują pytania i odpowiadają na nie na kartkach. Czas odpowiedzi........s)
1. Jakim numerem sali są opisane drzwi sekretariatu?
2. Który nauczyciel kojarzy się z szubieniczkami?
3. Wymieńcie przynajmniej trzech nauczycieli noszących okulary.
4. Podajcie imię i nazwisko pani pracującej w świetlicy.
5. Ile sal lekcyjnych znajduje się w szkole?
6. Ile małżeństw uczy w szkole?
7. Ile klas jest w szkole ( nie lekcyjnych)?
8. Jak popularnie nazywa się oszklone pomieszczenie, w którym przebywają panie woźne?
KARLINUS
Na tym skończyliśmy sprawdzanie waszej wiedzy. Prosimy komisję o ogłoszenie wyników.
DUCH
Poprosimy po jednym przedstawicielu klasy do konkurencji MISECZKA PEŁNA MLECZKA. Oto przed wami miseczki pełne mleka, jest go tyle, co kot napłakał, czyli dla każdego tyle samo. Liczy się czas. Wygrywa ten, kto najszybciej wypije przez słomkę swoją porcję.
KARLINUS
Prosimy komisję o przedstawienie punktacji konkurencji MISECZKA PEŁNA MLECZKA
DUCH
Poproszę klasy o przekazanie kłębuszków asystentkom. Rozpoczynamy konkurencję TURLANIE KŁĘBUSZKA.
Prosimy drużyny składające się z trzech osób, wyjątkowo sprawnych, zwinnych niczym kot. Waszym zadaniem jest turlanie kłębuszka do wyznaczonego miejsca, oczywiście na czworaka, następnie biegiem powrót do drużyny , przekazanie kłębuszka zmiennikowi. Ważne jest, by nie biegać, jak kot z pęcherzem, ale zgodnie z poleceniem. Prosimy asystenta o pokazanie ćwiczenia.
Prosimy komisję o przedstawienie punktacji .
Podsumujmy dotychczasową rywalizację klas: prowadzi
klasa...., drugie miejsce zajmuje klasa.....
KARLINUS
Prosimy szanownych rodziców do arcytrudnej konkurencji KOCIE ŚNIADANIE. Każdy rodzic ma za zadanie przygotować, jak największą ilość kanapek dla pierwszaka, który jest wiecznie głodny. Kanapki powinny wyglądać apetycznie, tak by każdy kot patrzył na nie, jak na szperkę.
W czasie, gdy rodzice się będą męczyć nad waszymi przysmakami, wy weźmiecie udział w konkurencji KOT JEST KOT, ojej pomyliłem się , KTO JEST KTO. Waszym zadaniem jest zapisanie na kartce imienia i nazwiska nauczyciela, który jest przedstawiany . Prosimy ........................................
Czas minął. Prosimy asystentów o zebranie kart z odpowiedziami i sprawdzenie odpowiedzi.
Zanim wasze odpowiedzi zostaną sprawdzone sprawdźmy, czy dobrze odgadliście nazwiska przedstawianych osób. Zapraszamy ponownie ........
A oto punktacja po tej konkurencji....
DUCH
Prosimy komisję o ocenę kulinarnych wyczynów. Informuję, że kanapki klasa zje na ostatniej lekcji.
Ciekawi jesteśmy jak komisja przyznała punkty za KOCIE ŚNIADANIE.
Prosimy komisję o ocenę dopingu klas.
A teraz najważniejsza chwila. Zapraszamy kocięta czekające na scenie oraz wychowawców klas, którzy niech chwycą nożyce. OTO POSKRAMIANIE DZIKICH KOTÓW. Prosimy, by kocięta ustawiły się w szeregu, zaś wychowawcy podeszli do nich.
DUCH
Wychowawcy obcinają kotkom ogonki
KARLINUS
OBCINAMY WAM OGONKI, BO JUŻ NIE NALEŻYCIE DO KOCIEGO RODU, JESTEŚCIE PEŁNOPRAWNYMI GIMNAZJALISTAMI.
DUCH
Wychowawcy obcinają pazurki.
KARLINUS
OBCINAMY WAM PAZURKI, BYŚCIE W ŻYCIU ŁAGODNI BYLI, NIKOMU KRZWDY NIE CZYNILI.
DUCH
WĄSY WAM POZOSTAWIAMY, BO W WASZĄ MĄDROŚĆ UFAMY.
Dziękujemy wychowawcom i gimnazjalistom klas pierwszych.
KARLINUS
A teraz prosimy społeczność uczniów klas pierwszych o powstanie i powtarzanie za mną:
My, Pierwszoklasiści!
Silni, piękni, jak łza czyści
.................................................
wręczenie upominków-dyplomów.
KARLINUS
Prosimy teraz gospodarzy klas pierwszych oraz przewodniczącą Samorządu Szkolnego Magdę Potapczyk, która wręczy wam dyplomy pamiątkowe z tekstem ślubowania, który przed chwilą złożyliście.
DUCH
A teraz prosimy zespół pani Lutkowskiej. Czeka nas kocia muzyka.
Ogłoszenie wyników.
DUCH
Prosimy panią dyrektor o ogłoszenie wyników.
KARLINUS
Zakończyliśmy nasze zmagania. Na pewno nie kupiliśmy kota w worku, dobrze się sprawiliście. Gdy patrzycie na ten tort, oczy wam się świecą, jak u kota. Tort otrzyma klasa, która zdobyła I miejsce, a więc będzie to klasa...... Został ufundowany przez Radę Rodziców i dlatego prosimy przedstawiciela o wręczenie nagrody wychowawcy. Poczęstunek na ostatniej lekcji. Smacznego!
Wręczenie TORTU, cukierków przez przedstawiciela Rady Rodziców.